Samsung Galaxy Z Flip 3 - Tips & Tricks

Online: Op voorraad: Voor 23:30 uur besteld, morgen in huis

Vragen & antwoorden voor de Samsung Galaxy Z Flip 3

  • Hoe verwijder ik de Samsung Regio Lock van mijn Samsung Galaxy Z Flip 3?

    Antwoord:

    Samsung gebruikt een Regio Lock om te voorkomen dat telefoons buiten de bedoelde regio worden verhandeld. Je herkent een Samsung-smartphone met een regio-lock aan de sticker op de doos met "EUROPEAN SIM CARD ONLY".

    Dit kan problemen opleveren wanneer je een niet-europese simkaart wil gebruiken. Gelukkig is het erg eenvoudig om de regio-vergrendeling op te lossen. Het enige wat je hoeft te doen is in totaal vijf minuten bellen met een Europese simkaart. Hierna kun je elke gewenste simkaart op elke gewenste plek gebruiken. Het is dus belangrijk dat je dit doet voordat je naar het buitenland gaat waar je een buitenlandse simkaart gaat gebruiken.

    Onder de regio Europa vallen alle landen binnen de EU, plus de volgende landen: Lichtenstein, IJsland, Noorwegen, Zwitserland, Albanië, Andorra, Bosnië en Herzegovina, Macedonië (F.Y.R.O.M.), Monaco, Montenegro, San Marino, Servië en Vaticaanstad. In deze landen hoef je je dus geen zorgen te maken over de regio-vergrendeling

  • Mijn Samsung Galaxy Z Flip 3 geeft de melding 'camerafout', wat kan ik doen?

    Antwoord:

    Als je de melding 'camerafout' krijgt is dit vaak eenvoudig te verhelpen. Je kan eerst proberen de gegevens van de camera applicatie te verwijderen en een software-update te doen. Volg hiervoor de deze stappen: 

    • Stap 1: ga naar instellingen en vervolgens naar applicaties/applicatiebeheer
    • Stap 2: zoek de camera app en klik hier op
    • Stap 3: klik op 'gedwongen stoppen', vervolgens op 'cache legen' en daarna op 'gegevens wissen'
    • Stap 4: maak verbinding met WiFi
    • Stap 5: ga naar instellingen, vervolgens naar toestelinfo en voer een software-update uit. 


    Mochten deze stappen niet werken, dan is er een andere manier om de error te verhelpen. Door je toestel te resetten naar de fabrieksinstellingen wordt het probleem vrijwel altijd opgelost. Let op! Je kan hierbij wel je applicaties en je gegevens kwijtraken. Maak dus eerst een back-up. Een reset doe je als volgt:

    • Stap 1: ga naar instellingen 
    • Stap 2: ga naar accounts/gebruiker en back-up
    • Stap 3: klik op 'back-up maken en terugzetten'
    • Stap 4: klik op 'standaardgegevens herstellen' en volg de instructies.

    Voor een uitgebreide beschrijving over het resetten van je telefoon klik je hier

  • Wat kan ik doen als het toestelgeheugen van mijn Samsung Galaxy Z Flip 3 vol is?

    Antwoord:

    Het toestelgeheugen van je telefoon kan vol raken, door het opslaan veel apps, foto’s, video’s, muziek of contacten. Dit is erg vervelend, want het maakt je telefoon langzaam en je kunt geen nieuwe foto's of apps meer downloaden. Het geheugen van jouw telefoon is helaas niet uit te breiden met een geheugenkaart. Maar er is een andere oplossing: maak gebruik van Cloud-storage. Je uploadt dan foto's en video's naar de Cloud en verwijdert ze daarna van je telefoon. De bestanden blijven beschikbaar op je telefoon via de Cloud, maar nemen zo geen ruimte meer in op je toestel. Zo blijft je telefoon snel en heb je weer ruimte voor bijvoorbeeld nieuwe apps. Voorbeelden van Cloud-storage zijn iCloud, Dropbox, Google Drive en Microsoft OneDrive.

  • Hoe verwijder ik mijn Google-account op mijn Samsung Galaxy Z Flip 3?

    Antwoord:

    Als je een Android-toestel retourneert of ter reparatie stuurt, dan is het noodzakelijk dat je je Google-account verwijdert van je apparaat. Om je Google-account te verwijderen volg je onderstaande stappen:

    1. Ga naar Instellingen; 
    2. Klik op Accounts en kijk of hier nog Google-accounts tussen staan;
    3. Klik op het Google-account en kies voor Verwijderen. Je Google-account zelf wordt dan niet gewist, hij wordt alleen van jouw toestel ontkoppeld.
  • Tijdens het bellen zie ik een knipperende pixel in het scherm van mijn Samsung Galaxy Z Flip 3, wat is dit?

    Antwoord:

    Sommige telefoons hebben de frontcamera en nabijheidssensor (proximity sensor) in het scherm zitten. De nabijheidssensor knippert zodra je je telefoon dichterbij je oor brengt. Het lijkt dan alsof je een dode pixel in het scherm hebt zitten.

    Die knipperende witte pixel is geen dode pixel maar de nabijheidssensor die zijn werk doet en het scherm uitschakelt tijdens het bellen, om onbedoelde aanrakingen te voorkomen.

Alle vragen & antwoorden