Garantie & Reparatie

Heb je een probleem met je product? Geen zorgen, wij gaan je helpen. Meld je product direct aan via de groene knop of lees verder op deze pagina voor meer informatie.

Product ter reparatie aanmelden >


Op alle producten die je bij ons koopt geldt de wettelijke garantie en de fabrieksgarantie. Dit betekent dat het product moet doen wat je er in redelijkheid van mag verwachten als consument.


Spelregels garantie

Wij vinden het belangrijk dat je product goed en snel wordt gerepareerd. Daarom besteden we dit uit aan de beste reparatiebedrijven, die gecertificeerd zijn door het merk van je product. Zo garanderen we een reparatie die aan de normen van de fabrikant voldoet. Dit betekent dat de fabrieksgarantie op je telefoon of tablet na de reparatie weer ingaat tot 2 jaar na de aankoopdatum.

Het reparatiebedrijf bepaalt of je defect binnen of buiten de garantie valt. Hierbij letten ze op de oorzaak van het defect.

  • Je product heeft softwareproblemen of een ander defect buiten je schuld
    Als je product defect raakt door een fabricagefout, dan valt reparatie binnen de garantie en is deze gratis. Je product wordt na de reparatie weer gratis bij je afgeleverd. Het liefst voorkom je natuurlijk dat je product ter reparatie moet. Gelukkig kun je veel softwareproblemen zelf oplossen. Bekijk daarom altijd onze pagina met veel voorkomende problemen en oplossingen voordat je je product opstuurt.

    Let op: Heeft je product daarnaast ook gebruikersschade? Het reparatiebedrijf repareert altijd alle defecten om kwaliteitsgarantie te kunnen geven. Een deelreparatie is niet mogelijk. Het kan daarom zijn dat je hier een prijsopgave van ontvangt.

  • Je product heeft gebruikersschade
    Val-, stoot-, druk-, of waterschade valt altijd buiten de garantie. Je garantie vervalt ook bij vuilschade, overmatige vervuiling die de werking van je product beïnvloedt, of het onjuist schoonmaken van je product. Ten slotte valt een reparatie buiten de garantie als je product geopend wordt door een derde, iemand die hiervoor geen toestemming heeft van de fabrikant. Je ontvangt in deze gevallen altijd een prijsopgave. Je kunt dan zelf kiezen of je je product tegen die kosten wilt laten repareren.

Reparatie buiten garantie

Het merk van je product selecteert de reparatiebedrijven die garantiereparaties mogen uitvoeren. Na reparatie bij een door het merk gecertificeerde partij gaat de oorspronkelijke garantieperiode van je product weer in. Deze reparatiebedrijven gebruiken altijd originele onderdelen en kijken je product helemaal na, zodat alles weer werkt zoals het hoort en je product voldoet aan de normen van het merk. Hierdoor kan een prijsopgave bij een reparatie buiten de garantie soms hoger zijn dan je misschien verwachtte.

Heeft je telefoon gebruikersschade en kan deze dus niet onder garantie gerepareerd worden? Dan kun je er ook voor kiezen om je telefoon te laten repareren bij een niet-gecertificeerd reparatiebedrijf bij jou in de buurt. Deze partijen zijn vaak goedkoper en sneller en bieden soms ook de mogelijkheid om originele onderdelen te gebruiken. Houd er wel rekening mee dat je na de reparatie geen aanspraak meer maakt op de fabrieksgarantie.

Let op! Door reparatie bij een niet-gecertificeerde partij vervalt de garantie op je toestel. We raden dit daarom alleen aan als je defect buiten de garantie valt en de garantietermijn van je product binnen enkele maanden afloopt.


Je toestel aanmelden voor reparatie

Vervelend dat je een probleem hebt met je telefoon of tablet! Gelukkig kunnen we dit voor je oplossen. We geven op alle toestellen altijd minimaal 2 jaar garantie. Een reparatie duurt meestal 5 tot 10 werkdagen. Als het reparatiebedrijf nieuwe onderdelen moet bestellen, dan kan het wat langer duren.

Zet je toestel altijd eerst terug naar de fabrieksinstellingen voordat je deze ter reparatie opstuurt. Heb je een Apple iPhone? Zorg dan dat je ook de functie Zoek Mijn iPhone (Find My iPhone) uitschakelt. Anders kan je toestel niet gerepareerd worden.


Product ter reparatie aanmelden >


Je accessoire aanmelden voor reparatie

Een defecte accessoire is vervelend, maar we helpen je om dit snel op te lossen. We geven op alle accessoires altijd minimaal 6 maanden garantie.

Tip! Kostte je accessoire minder dan €30,-? Stuur ons dan een foto van je kapotte product via het contactformulier onderaan onze Klantenservice-pagina. Zo helpen we je nog sneller verder.


Product ter reparatie aanmelden >


Je toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen

Voordat je je telefoon opstuurt, is het nodig om deze terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Hiermee verwijder je alle instellingen, apps en foto's van je toestel. Om deze te behouden kun je eerst een back-up maken. In onze toestelhulp leggen we uit hoe het maken van een back-up en het resetten werken.