Hieronder zie je wat je moet opsturen als je een abonnement bij Gomibo aanvraagt.
Een kopie van je ID
De provider controleert de gegevens op het identiteitsbewijs, zoals het documentnummer. Daarom vragen we tijdens het bestelproces om een kopie van je identiteitsbewijs het bestelproces.
Bankrekeningnummer
De provider int elke maand het abonnementsgeld van je bankrekeningnummer. Hiervoor heeft de provider een Europees bankrekeningnummer nodig waarvan een automatisch incasso mogelijk is. Voor sommige providers verifiëren we je bankrekening met een verificatie van €0,02.
Een Belgisch adres
De provider vraagt om een Belgisch adres voordat ze je aanvraag behandelen.
Veelgestelde vragen
-
Wat als ik geen Belgisch legitimatiebewijs heb?
Dan kun je nog steeds een abonnement aanvragen! Er gelden dan meestal wel extra eisen voor de documenten die je moet insturen. Dit verschilt per provider.
-
Providers
Provider |
Documenten |
Proximus |
Bij een nieuw abonnement:
-
Een Europees ID + langdurig verblijfsvergunning*
-
Een internationaal paspoort + langdurig verblijfsvergunning*
*Een langdurig verblijf kan een notariële verblijfsverklaring zijn
(geen huurcontract), domiciliëringscertificaat, werkgeversbadge of contract, studentenkaart of -inschrijving.
|
Youfone |
Bij een nieuw abonnement:
-
Een Europees ID + langdurig verblijfsvergunning*
-
Een internationaal paspoort + langdurig verblijfsvergunning*
*Een langdurig verblijf kan een notariële verblijfsverklaring zijn
(geen huurcontract), domiciliëringscertificaat, werkgeversbadge of contract, studentenkaart of -inschrijving.
|
-
Wat mag ik afschermen op mijn legitimatiebewijs?
Gomibo gaat in alle gevallen uiterst zorgvuldig met je gegevens om. Wil je daarnaast zelf nog bepaalde gegevens op je legitimatiebewijs afschermen? Dat kan! Wat je kunt afschermen is je pasfoto, je lengte, en je persoonsnummer (BSN), welke ook in de cijferreeks onderaan een identiteitskaart of paspoort staat. Daarnaast kun je duidelijk op de kopie aangeven dat het om een kopie gaat. Eventueel kun je hierbij vermelden dat de kopie voor Belsimpel is en op welke datum je de kopie verstrekt.
Welke gegevens moeten zichtbaar zijn?
Zorg dat het documentnummer, de verloopdatum, je naam, geboortedatum en je handtekening altijd goed zichtbaar zijn op je kopie of foto. Verder is het ook belangrijk dat de echtheidskenmerken van het legitimatiebewijs goed zichtbaar zijn. Dit is nodig om je abonnement aan te kunnen vragen bij de provider.